FOLLOW ME DEAR..

SEJARAH BEDAK SEJUK TANAKA



JOM BACA SEJARAH BEDAK SEJUK TANAKA NI

Asalnye ponn mmg dr MYANMAR kan??
so, acaner plak yg mmg dtg dr tpt asalnye itu dikatakan fake ye...tepuk dada tanya diri sendiri...hehuuuu

♥Pada suatu masa dahulu, kayu Tanaka ini digunakan oleh golongan kerabat diraja disana untuk mencantikkan kulit. Dipercayai kayu Tanaka ini berfungsi untuk melindungi kulit daripada pancaran matahari yang terik. Ia juga dapat menyejukkan, menyerap lebihan minyak dan menyerap peluh.

♥Menariknya, kayu Tanaka ini mempunyai pelbagai fungsi. Setakat ini belum ada kajian saintifik lagi mengenai kayu ini. Tetapi di Malaysia sudah ada syarikat kosmetik yang menggunakan kayu Tanaka ini sebagai asas dalam kosmetik mereka.Tidak ketinggalan, negara seperti Singapura, Filipina dan Thailand sudah tidak asing lagi dengan bedak Tanaka.

♥Menurut masyarakat Myanmar, kulit kayu inilah yang mujarab digunakan sebagai petua untuk merawat dan mencantikkan kulit muka mereka. Tidak kira jenis kulit sensetif, normal, kombinasi, semuanya boleh menggunakannya tanpa was-was.Boleh juga digunakan kepada bayi baru lahir.Ianya tidak memudaratkan kulit.Kita lihat senario sekarang, ramai orang ingin kelihatan cantik dengan cepat tetapi produk yang digunakan semuanya mengandungi bahan kimia yang berbahaya. Memang nampak cantik pada mulanya tetapi lama kelamaan kulit menjadi rosak. Jadi lebih baiklah kita sebagai pengguna bijak cuba beralih kepada bahan semula jadi seperti Kayu Tanaka .

♥Kayu Tanaka ini, diasah di atas batu untuk menghasilkan esen yang berwarna coklat seperti foundation yang boleh kita perolehi di pasaran. Esen itulah yang disapukan ke kulit muka. Setelah kering di muka, warna coklat itu terus berubah menjadi kekuningan. Tetapi ianya nampak seperti kita memakai bedak sejuk. Boleh diratakan ke muka dengan menggosoknya sehingga rata seperti kita memakai bedak. Adalah lebih baik bagi orang yang berjerawat memakainya dengan tebal di muka pada waktu malam. Seperti memakai MASKER. Kalau hendak dipakai untuk keluar rumah mesti pandai meratakannya ke kulit muka agar orang tak perasan.Ianya dapat mengecutkan jerawat dengan cepat.Tanaka memberi kesan sejuk kepada kulit muka setelah kita memakainya. Fungsi lain esen Tanaka ini ialah ianya boleh dijadikan masker untuk menegangkan kulit muka. Jika masker biasa yang kita beli dipasaran, kita perlu mencuci muka selepas 20 minit dan tidak boleh bercakap-cakap kerana takut kulit boleh berkedut. Berbeza dengan esen Tanaka. Ianya boleh digunakan sampai hilang sendiri dari kulit dan kita bebas menggerak-gerakkan muka.

♥Jika kulit kita jenis yang berminyak usahlah bimbang kerana dengan memakai esen ini kulit kita lama kelamaan akan menjadi kurang berminyak lagi dan akhirnya menjadi normal. Disamping itu, ianya boleh dijadikan pelindung cahaya matahari, dan mencerahkan kulit jika dipakai secara berterusan.
Sel kulit mati akan tanggal semasa kita menggosok muka untuk meratakan warna esen yang telah kering. Ianya kelihatan seperti daki.

KAYU TANAKA


Rahsia Kecantikan Wanita Myanmar TERBONGKAR!!!...

Bedak Sejuk TANAKA Original diperbuat daripada kayu tanaka yg sangat berkesan untuk:
- Kecutkan jerawat
- Haluskan kulit
- Cerahkan kulit
- Hilangkan jeragat
- Lembutkan kulit
- Menyejukkan dan mengurangkan minyak di kulit muka
- Pelindung cahaya matahari
- Selesaikan masalah kulit bukan sahaja di muka tapi boleh digunakan satu badan
- Boleh dijadikan sebagai bedak sejuk dan foundation

### KELEBIHAN BEDAK INI ####
✔ Kalo cuci muka rase licin je
✔ Daki2 pun boleh tanggal time kita gosok nak cuci muka
✔ Boleh pakai waktu siang sebagai foundation atau waktu malam sebagai bedak sejuk.
✔ Boleh digunakan untuk semua jenis kulit berjerawat, sensitif, normal dan sebagainya.
✔ Sesuai untuk lelaki dan wanita,dewasa dan kanak-kanak.

### CARA PENGGUNAANNYA ###

1. Untuk jadikan sebagai foundation cuma sapukan bedak TANAKA ORI rata2 ke muka guna tangan atau span muka.

2. Untuk jadikan sebagai bedak sejuk cuma basahkan tangan atau campurkan bedak TANAKA dengan jari dan sapu kan ke muka. Lepas 30 min boleh cuci atau nak pakai sepanjang malam pun boleh...boleh cakap2 time sapu..muka x kedut macam pakai masker

get this widget here

.

DOA SEBELUM MAKAN / MINUM UBAT / VITAMIN

بِسْمِ اللهِ الرَّ حْمَنِ الرَّ حِيْمِ
أَذْهِبِ الْبَائْسَ رَبَّ النَّاسِ اِشْفِ اَنْتَ الشَّافِى
َ لا شَافِىَ اِلا اَنْتَ اَللهُمَّ اِنِّى اَسْئَلُكَ الْعَافِيَةَ

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Wahai Tuhan manusia, hilangkanlah derita, sembuhkanlah,
Engkaulah yang Maha Penyembuh. Tiada Penyembuh kecuali Engkau
Ya Allah aku mohon sihat afiat kepadaMu

Search This Blog

Ya Allah, Murahkan Rezeki Bagiku ....

" Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu "

KEPUASAN PELANGGAN KEUTAMAAN KAMI...

KEPUASAN PELANGGAN KEUTAMAAN KAMI...

.

.

.

.

.

.