FOLLOW ME DEAR..

SEAWEED ( RUMPAI LAUT ) INI ASLI KAH???..


Ohh...hari ini dapat dua pertanyaan daripada customer...PMC ni ada tiruan ke..?  Kenpa PMC yang baru ni..halus..ini stok lama ke?? ok lah..saya terangkan di sini..supaya lebih jelas kan. Betul la..kita mmg betul2 nak pastikan apa yg kita telan tu...asli ka..berkhasiat ka..nanti nak dpt cantik dan sihat..lain pula jadinya kan.

Rumpai laut nih sumer nye asli la..sebab dia tak hidup di sebarang perairan...spesis rumpai laut ni tumbuh dengan banyak terutamanya di negeri sabah. Ia hanya didapati tumbuh dalam air y ang tenang  iaitu kawasan yang mempunyai pengaliran air perlahan supaya nutrien dibawa dan diganti secara semulajadi untuk tumbesaran rumpai laut. Tiada arus ombak, angin kuat, kawasan batu karang dan berpasir adalah yang paling sesuai.  Kemasinan air adalah antara 27-35 bhgn dlm seribu (ppt). Suhu air pula antara 25C-30C. kira bukan boleh hidup di sebarangan tempat. mmg tak hidup la...

bab garam2 tu plak...lagi lama disimpan dia akan mengeluarkan garam untuk mengelakkan serangan bakteria. tak caya..cuba simpan lama2 collagen tu..nanti dia akan kuar serbuk putih..try pula simpan di tempat terdedah..lagi byk serbuk putih garam tu keluar..

so alasan yg kata pmc dia bagus sebab bergaram adalah tidak benar..kerana tidak bergaram tak bermaksud tidak berkualiti. jual pada harga yg mahal juga tidak bermaksud pmc itu berkualiti..bungkusan yg cantik juga tak bermaksud ianya berkualiti..dan yg murah pula tidak berkualiti. sebab rumpai laut ni semuanya sama saja..yg berbeza adalah proses pengeringan sesuatu pmc tersebut..tp bila dah rendam..semuanya sama saja rupanya. Kesan pula berbeza mengikut badan org lah..ada org cepat kesan..makan dua tiga hari dah nampak jerawat makin kering contohnya..tp ada juga kata..dah makan seminggu tak de rasa kesan apa pun...penerimaan badan seseorang tu ada berbeza-beza...

so gunakan tanpa was-was...yg penting istiqomah..dan jgn juga gelojoh nak cantik cepat..balun sampai 5..6 sudu sekali makan...no no nooo...sebab makan sesuatu tu biar berpada-pada..menda yg baik sekalipun bila diambil secara berlebihan boleh memudaratkan kerana meskipun berkhasiat jika diambil dlm kuantiti yg banyak dikhuatiri boleh mengakibatkan keracunan iodine.


PMC KUNING GRED AA


PMC PURPLE GRED AAA

share sikit lagi khasiat yg lain sikit drp dlm entry yg lepas..

*kaya dgn omega-3 yg akan membuat kulit kenyal dan kencang.
*merawat masalah kulit
*Iodine yang terdapat di dalamnya dikatakan mampu memperbaiki fungsi kelenjar thyroid sekaligus mencegah penyakit seperti Goitre (kelenjar thyroid membengkak).
*mengencangkan/melicinkan kulit
*Mampu merendahkan kadar acidic dalam makanan yang diambil, justeru sesuai dimakan bersama nasi dan lauk-pauk berprotein yang mana kedua-duanya bersifat acidic. Contoh makanan yang menggunakan konsep ini adalah Onigiri dan Sushi.
*penuh dengan collagen

Kenapa sifat alkaline dalam Rumpai Laut itu tinggi?
*Antaranya adalah disebabkan kehadiran mineral yang tinggi dan pelbagai di dalamnya, mencukupi untuk keperluan manusia. Tambahan, Rumpai Laut adalah antara tumbuhan yang mempunyai banyak mineral didalamnya jika dibandingkan dengan sayur daratan yang lain. Antaranya ialah kalsium, kalium, zat besi, magnesium, iodine, dan zinc.

*Kaya dengan serat, meskipun struktur komposisinya tidak sama dengan tumbuhan/sayur darat. Ini secara langsung mampu mengawal paras gula dalam darah si pemakannya

*Bersifat anti-mutagen dan anti-oksidan, justeru mampu merendahkan kadar kolestrol dan mencegah kedatangan penyakit seperti kanser dan penyakit jantung.

*Beberapa jenis Rumpai Laut bertindak sebagai agen detox. Terdapat komponen di dalamnya yang mampu bergabung dengan metal toksik dalam sistem pencernaan kita, lalu dinyahkan secara semulajadi melalui tahi.

*Ekstrak Rumpai Laut (Fucoidan) juga digunakan dalam penghasilan pil diet. Pil diet tersebut mampu membuatkan kita rasa cepat kenyang apabila makan dengan sedikit.

*Mula diperkatakan dalam dunia kesihatan sejak beberapa puluh tahun yang lalu, sedangkan ia sudah menjadi sebahagian diet orang Timur, terutama yang menetap dipinggir pantai, sejak berzaman lagi.

haaa...rasa teruja tak nak cuba???? jgn sangsi ya..jom order cepat..untuk cantik n sihat...pd harga yg anda semua mampu beli

----------------------------------------


KOLAGEN MENTAH~ DARI SUMBER RUMPAI LAUT
100% asli, belum diproses, bebas kimia/racun, pewarna, pengawet, steroid, perisa

HARGA TERBARU 2013... GRED AA ( KUNING )

2 pack = RM25 SMNJUNG MSIA….FREE POS LAJU
2 pack =RM35 SABAH/SARAWAK….FREE POS LAJU

5 pack = RM55 SMNJUNG MSIA..FREE POS LAJU
5 pack= RM65 SABAH /SARAWAK…FREE POS LAJU

10 pack = RM80 SMNJUNG MSIA….FREE POS LAJU
10 pack =RM90 SABAH/SARAWAK….FREE POS LAJU

HARGA TERBARU 2013... GRED AAA ( PURPLE )

2 pack = RM28 SMNJUNG MSIA….FREE POS LAJU
2 pack =RM38 SABAH/SARAWAK….FREE POS LAJU

5 pack = RM68 SMNJUNG MSIA..FREE POS LAJU
5 pack= RM78 SABAH /SARAWAK…FREE POS LAJU

10 pack = RM90 SMNJUNG MSIA... FREE POS LAJU
10 pack = RM100 SABAH /SARAWAK... FREE POS LAJU

1 PEK=100GM
(pengambilan untuk 3-4 minggu)
nilai pH 6-7

For any enquiry..
Email : mysweetbeautyshop@gmail.com
Sms : 0173204928 (Pn. Sabariah)

@ ISI





get this widget here

.

DOA SEBELUM MAKAN / MINUM UBAT / VITAMIN

بِسْمِ اللهِ الرَّ حْمَنِ الرَّ حِيْمِ
أَذْهِبِ الْبَائْسَ رَبَّ النَّاسِ اِشْفِ اَنْتَ الشَّافِى
َ لا شَافِىَ اِلا اَنْتَ اَللهُمَّ اِنِّى اَسْئَلُكَ الْعَافِيَةَ

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Wahai Tuhan manusia, hilangkanlah derita, sembuhkanlah,
Engkaulah yang Maha Penyembuh. Tiada Penyembuh kecuali Engkau
Ya Allah aku mohon sihat afiat kepadaMu

Search This Blog

Ya Allah, Murahkan Rezeki Bagiku ....

" Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu "

MACAM2 ADA DI MSBS

KEPUASAN PELANGGAN KEUTAMAAN KAMI...

KEPUASAN PELANGGAN KEUTAMAAN KAMI...

.

.

.

.

.

.