FOLLOW ME DEAR..

LAI CHI KANG RUMPAI LAUT ( COLLAGEN ASLI ) YANG SANGAT SEDAP..

Hari ini saya terjumpa resepi terbaru ( saya rasa lah ) berkaitan rumpai laut dari blog http://cahayahidupku2569.blogspot.com/ ... baca resepi ni dah terasa nak buat je.. tentu segar kan.. hemmmm... so saya kongsikan dengan anda semua resepi ini.. yummmmyyy.. tauuu..

Jom kita minum manisan rumpai laut yang sangat yummy ini... terbaeekkk. Banyak khasiat rumpai laut (kolagen asli) ni... 

manisan rumpai laut

sesudah direndam jadi kembang yang cantik

Bahan-bahan nya Rumpai laut, fungus, manisan kundur,kismis, biji teratai, kurma china, gula merah dan longan kering

 Resepi ni saya olah dari penyediaan air laicikang  saja dan saya ubah suai mengikut cita rasa saya.


RESEPI MANISAN RUMPAI LAUT ( COLLAGEN ASLI )


Bahan-bahannya:- 
15 biji kurma china
15 biji longan kering
15 biji kacang teratai (lotus) (rendam)
15 gram gula batu
10 gram gula merah
5 gram snow fungus
1 litter air
35 gm rumpai laut (belum rendam)

Cara-caranya :-
1) Cuci dan rendam rumpai laut semalaman. Ia akan kembang seperti gambar diatas.
2) Potong rumpai laut kecil-kecil.. lebih kurang 1 inci
3) Panaskan air sehingga mendidih kemudian masukan bahan diatas (kecuali rumpai laut) selama 1/2 jam.
4) Matikan api dan biar air menjadi suam sedikit baru di masukan rumpai laut yang dipotong kecil.
5) Sedia diminum semasa suam atau pun sejuk..

T.kasih http://cahayahidupku2569.blogspot.com

------------------------------------------



KOLAGEN MENTAH~ DARI SUMBER RUMPAI LAUT
100% asli, belum diproses, bebas kimia/racun, pewarna, pengawet, steroid, perisa

HARGA TERBARU 2013... GRED AA ( KUNING )

2 pack = RM25 SMNJUNG MSIA….FREE POS LAJU
2 pack =RM35 SABAH/SARAWAK….FREE POS LAJU

5 pack = RM55 SMNJUNG MSIA..FREE POS LAJU
5 pack= RM65 SABAH /SARAWAK…FREE POS LAJU

10 pack = RM80 SMNJUNG MSIA….FREE POS LAJU
10 pack =RM90 SABAH/SARAWAK….FREE POS LAJU

HARGA TERBARU 2013... GRED AAA ( PURPLE )

2 pack = RM28 SMNJUNG MSIA….FREE POS LAJU
2 pack =RM38 SABAH/SARAWAK….FREE POS LAJU

5 pack = RM68 SMNJUNG MSIA..FREE POS LAJU
5 pack= RM78 SABAH /SARAWAK…FREE POS LAJU

10 pack = RM90 SMNJUNG MSIA... FREE POS LAJU
10 pack = RM100 SABAH /SARAWAK... FREE POS LAJU

1 PEK=100GM
(pengambilan untuk 3-4 minggu)
nilai pH 6-7

For any enquiry..
Email : mysweetbeautyshop@gmail.com
Sms : 0173204928 (Pn. Sabariah)

@ ISI





get this widget here

.

DOA SEBELUM MAKAN / MINUM UBAT / VITAMIN

بِسْمِ اللهِ الرَّ حْمَنِ الرَّ حِيْمِ
أَذْهِبِ الْبَائْسَ رَبَّ النَّاسِ اِشْفِ اَنْتَ الشَّافِى
َ لا شَافِىَ اِلا اَنْتَ اَللهُمَّ اِنِّى اَسْئَلُكَ الْعَافِيَةَ

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Wahai Tuhan manusia, hilangkanlah derita, sembuhkanlah,
Engkaulah yang Maha Penyembuh. Tiada Penyembuh kecuali Engkau
Ya Allah aku mohon sihat afiat kepadaMu

Search This Blog

Ya Allah, Murahkan Rezeki Bagiku ....

" Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu "

MACAM2 ADA DI MSBS

KEPUASAN PELANGGAN KEUTAMAAN KAMI...

KEPUASAN PELANGGAN KEUTAMAAN KAMI...

.

.

.

.

.

.